Rīgas 5. pamatskola - attīstības centrs
Skolēniem atbalstu sniedz:
Psihiatrs - Ināra Smilga
Pediatrs - Eudocija Dace Spridzāne
Skolas medmāsas - Silva Navra, Jūlija Melāne
Slinga terapeits, fizioterapeits - Mārtiņš Seisums
Masiere - Vija Žīgure
Sociālais pedagogs - Sigita Šilinska
Speciālais pedagogs - Ieva Finka, Aļevtina Dejeva
Psihologs - Edgars Caics
Audiologopēds - Anete Bromulte, Ilona Jadzialo
Vizuāli plastiskās mākslas terapeits - Līga Sarkane
Mūzikas terapeits – Ariadna Džoja Sakalauska
Ergoterapeits - Herta Indriča, Viktorija Kronberga
Attīstošās un korekcijas nodarbības (Montesori) - Dace Kārkliņa, Iveta Saulīte
* Skolēni saņem bezmaksas ēdināšanu, apmaksātus sabiedriskā transporta izdevumus Rīgas pilsētā, tiek nodrošināti ar internātu.
Attālināto mācību laikā izglītojamiem un viņu vecākiem ir pieejams skolas atbalsta personāls
Alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas (AAK) jaunumi skolā
Lai sniegtu iepēju bērniem ar kustību taucējumiem attīstīt komunikācijas prasmes, skola ir iegādājusies AAK ierīci Tobii PCEye. Tobii PCEye ir acu skata navigators, kurš uztver cilvēka acu skatu un ļauj lietotājam veikt darbības datora ekrānā.
Šī ierīce sniedz skolēniem ar kustību traucējumiem iespēju attīstīt komunikācijas un sadarbības prasmes. Ierīce piemērota tiem, kuri komunikācijai nespēj izmantot mutvārdu valodu vai kustību ierobežojumi neļauj izmantot citus AAK veidus.
Papildus AAK ierīcei, skola ir iegādājusies arī vairākas AAK programmas:
TD Snap ( vairāku attēlu komunikācijas programma, kas pastiprināma ar balsi un iespēju veidot vārdu krājumu),
Snap Scene (reāla attēla un balss pastiprinoša komunikācijas programma),
LookToLearn (acu skata trenēšanas spēles),
Communicator 5 (programma, kas piemērota skolēniem ar potenciālu gan uz rakstisko komunikāciju, gan attēlu komunikāciju).
AAK ierīces lietošanu skolēni apgūst audiologopēda nodarbību ietvaros. 2021./2022. mācību gadā apmācību procesu uzsākuši 5 skolēni.
Sākumskolas skolēniem tiek piedāvāts ergoterapeita atbalsts un konsultācijas
Ergoterapija ir rehabilitācijas nozare, kas cilvēkam palīdz būt neatkarīgākam savā ikdienas dzīvē. Terapijas mērķis ir risināt šķēršļus, kas ierobežo cilvēka svarīgo aktivitāšu veikšanu.
Ergoterijas darbības virzieni skolā:
Konsultēšana vai iemaņu aktīva trenēšana pašaprûpes līmeņa pilnveidei
Sīkās motorikas trenēšana (satvērieni, spēks, koordinācija u.c.)
Uzmanības noturība, sadarbības prasmes, aktivitātes plānošanas prasmes
Vides pielāgošana skolēna vajadzībām
Ergoterapeita konsultācijas un atbalstu var saņemt ne tikai skolēni, bet arī viņu vecāki un pedagogi.
Skolā skolēniem tiek piedāvātas attīstošās un prakstiskās nodarbības
Nodarbību laikā tiek izmantoti materiāli un vingrinājumi, kas balstīti uz pasaulē atzītas un plaši pielietotas Marijas Montesori izstrādātas pedagoìiskās metodes.
Materiāli ir īpaši veidoti un izstrādāti praktisko iemaņu attīstīšanai, matemātikas un valodas prasmju izkopšanai, kā arī sajûtu attīstīšanai.
Mācību un korekcijas procesā šie materiāli tiek piemeklēti un pielāgoti katra bērna individuālām vajadzībām un attīstības līmenim. Darbs pēc Montesori metodes ar atbilstošiem metodiskajiem materiāliem raisa bērnos aktivitāti, interesi un attīsta koncentrēšanās spējas, kas ir ïoti svarīgi bērna attīstībai.
Mūsu skolā skolēniem tiek piedāvāta mākslas terapija
Mākslas terapija skolā ir ar neklīnisku ievirzi un vairāk vērsta uz attīstību un individuālo resursu meklēšanu. Darbojoties mākslas terapijas nodarbībās ar dažādiem mākslas materiāliem - tradicionāliem un ne tik tradicionāliem, pēc katra skolēna interesēm (piemēram, dažādām krāsām, plastalīnu, dažādiem krītiem, dabas materiāliem, papīru, parafīnu, metāla stieplēm, vilnu u.c.) ir iespējams uzlabot savu personīgo labizjûtu. Skolēns var saņemt atbalstu drošā vidē, lai varētu notikt sevis izteikšana, pakāpeniska sevis iepazīšana, pieņemšana, attīstības harmonizācija. Sadarbībā ar mākslas terapeitu tiek uzlabotas savstarpējo attiecību prasmes, palīdzot kontrolēt savu uzvedību, mazinot stresu un stiprinot pašapziņu.
Mākslas terapija ir sevišíi noderīga strādājot ar audzēkņiem, kuriem ir apgrûtināta mutvārdu saskarsme, tēli un simboli darbojas kā informācijas sniedzēji, papildinot saskarsmi ar apkārtējo pasauli.
Mûsu skola piedāvā skolas skolēniem slinga terapiju
Slinga terapija ir pilnīga diagnostikas, aktīvas ārstēšanas un vingrojumu sistēma ar mēríi panākt pastāvīgu muskuloskeletāro traucējumu uzlabošanos. Slinga terapija kā arī ārstnieciskā vingrošana piemērota, ja ir skolioze; apaļa vai plakana mugura, plakanā pēda; "X" vai "O" veida kājas; neiroloģiskas saslimšanas, kas radījušas kustību traucējumus; sensori traucējumi vai "neveikla bērna sindroms"; bronhiālā astma vai hronisks bronhīts.